poniedziałek, 14 maja 2012

Pewność siebie - zalety pewności siebie

Często słyszę, że pewność siebie jest niepotrzebna, ponieważ można sobie radzić bez niej. Po części się z tym mogę zgodzić, ale też jest druga strona medalu. Kiedyś jako bardzo nieśmiała osoba, bez żadnej pewności siebie jakoś funkcjonowałem. Odnosiłem sukcesy, małe bo małe, ale zawsze. Tylko poczucie tego, że to nie wystarcza było z każdym dniem co raz większe.

Zacząłem sobie zadawać pytania, czego mi brakuje by wejść na wyższy poziom, by lepiej się rozwijać i prowadzić życie takie o jakim marzę i pierwsza myśl, która pojawiła się po ułamku sekundy to pewność siebie. Pewności siebie brakowało mi maksymalnie, a poziom mojej nieśmiałości aż dziwił mnie samego.

Miałem wtedy dwa wyjścia, albo dalej żyć tak jak dawniej, czy coś zmienić, zwiększyć pewność siebie i wybrać cięższą, wymagającą odwagi drogę.. Wybrałem to drugie. Początki były tak ciężkie, że miałem ochotę tą całą sprawę ze zwiększeniem pewności siebie i pokonaniem nieśmiałości rzucić po kilku dniach, ale wewnętrzna motywacja nie pozwalała na to. Z czasem, krok po kroku pewność siebie rosła. Zaczęły się pojawiać sukcesy na różnych płaszczyznach życia, zawodowych oraz osobistych.

Gdy teraz myślę z perspektywy czasu, to jestem niesamowicie zadowolony, że wybrałem cięższą ścieżkę, gdzie postanowiłem przerwać lęki i strach by stać się pewną siebie osobą.

Zalet tego jest mnóstwo i jeżeli stoisz przed podobnym dylematem, to rzuć się na głęboką wodą, stań się pewny siebie, pokonaj nieśmiałość i zacznij cieszyć się pełnią życia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz