środa, 20 czerwca 2012

Nieśmiałość: czy bycie nieśmiałym wyklucza wiarę w siebie?

Witaj,

dawno nie pisałem na blogu więc czas o sobie przypomnieć. Ostatnio znajomy mnie zapytał, czy nieśmiałość wyklucza bycie pewnym siebie oraz wiarę w siebie. Pewność siebie w pewnym sensie wyklucza, bo ciężko być w jednym czasie pewnym siebie i nieśmiałym, ale widziałem takie przypadki.

Osoby o ogromnej nieśmiałości, gdy potrzebowały to podnosiły swoją pewność siebie o kilka poziomów wyżej i ciężko mi było ich poznać. Przeżyłem lekki szok, no ale cóż, świetnie widzieć takie zmiany w ludziach.

Wiara w siebie to tylko i wyłącznie sprawa Twojej mentalności i dialogu wewnętrznego. Jeżeli rozmawiając z sobą, jesteś pozytywnie nastawiony, pewny swoich umiejętności itp. to nie ma opcji byś nie wierzył w siebie.

Wiara w siebie i pewność siebie to stan umysły, jak go zaprogramujesz tak się będziesz czuć. Dobrym pierwszym krokiem do pozbycia się nieśmiałości i podniesienia wiary w siebie i pewności siebie są afirmacje.

Kilka minut dziennie powtarzaj sobie: "Jestem pewny siebie", albo analogicznie: "Wierzę w siebie". Nie musisz wierzyć w te afirmacje, po prostu je mów wewnątrz siebie, a jak chcesz to na głos.

W następnym wpisie zdradzę inny trick jak można zacząć budować pewność siebie, wiarę w siebie oraz pokonywać nieśmiałość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz